ေျပာရင္လည္း ႀကိဳက္ၾကမွာ မဟုတ္ဘူး။ စာဖတ္ျခင္း ေလ့လာျခင္းေတြလည္း အလြန္ပဲ
အားနည္းလာ ၾကတယ္။ တစ္ထြာျပရင္ တစ္ေတာင္ ျမင္တာမ်ိဳး မဟုတ္ေတာ့ဘဲ
တစ္သံၾကားရင္ ဆယ္သံစာေလာက္ ခ်ဲ႕ကားေျပာၾကတယ္။ ဘာမွအဓိပၸာယ္မရွိတဲ့
ဗ်ဳပၸတ္ေတြ ထြင္လာၾကတယ္။ လိုရာဆြဲေတြ ဆြဲေရးလာၾကတယ္။
ေရႊတိဂံုဘုရားေရွ႕ကကန္ကို ေသြးေဆးကန္လို႔ အလြယ္ေခၚၾကတယ္။ က်ဴးေက်ာ္လာတဲ့
ရန္သူကို တိုက္ထုတ္ခဲ့လို႔ ဓားမွာေပေနတဲ့ ေသြးေတြကို ေဆးေၾကာခဲ့တဲ့ကန္ လို႔
ဇာတ္အသစ္ေတ
ြ ထြက္လာတယ္။ လုပ္ဇာတ္ကို နားဆင္ရတာ အားတက္ခ်င္စရာ ဂုဏ္ယူခ်င္စရာ ေပမယ့္
အမွားကို အမွန္လို႔ ပိုပိုထင္လာမွာစိုးလို႔ ေထာက္ျပခ်င္တာ သက္သက္ပါပဲ။
၅၀။ ေသြးေဆးကန္ ေခၚတြင္သည္မွာ။ သိဂၤုတၱရကုန္းေတာ္ကို။ ဥကၠလာပမင္းျကီးနွင့္တကြ။ ဘုရားတည္ရန္ ေတာခ်ံဳမ်ားကို သုတ္သင္ယွင္းလင္းျကရာ။ ဗိုလ္ေျခတို႔ ဖ်ားနာျကေသာေျကာင့္။ ၎ဖ်ားေသာ ေဝဒနာတို႔မွ။ ပေပ်ာက္ရန္။ သိျကားမင္းက ေရကန္ဖန္ဆင္း၍ ေသြးေဆးမ်ားကို ခတ္ထားေလသည္။ ၎ကန္ကေရကို ဗိုလ္ေျခတို႔ သံုးေသာက္ျကရသျဖင့္။ အဖ်ားေဝဒနာ ကင္းယွင္းျကေလသည္။ ၎ကန္ကို ေသြးေဆးခတ္သည္ကို စြဲး၍။ ေသြးေဆးကန္ေခၚတြင္ေျကာင္း ေျပာျကသည္။ ယုတၱိယွိလွ၏။ ဘုရားသမိုင္းတြင္မဆို။ တလိုင္းဘာသာမဟုတ္။ ျမမဿၼာဘာသာ ေခၚတြင္ေလသည္။ [မွတ္ခ်က္။ ယင္းေသြးေဆးကန္ ဆိုသည္မွာ ယခု သိမွတ္ေနျကေသာ ေရႊတိဂံုဘုရား အေရွ႕ေျမာက္မုခ္ အာဇာနည္ဗိမာန္နားမွ ကန္ျကီး မဟုတ္ေခ်။ ေသြးေဆးကန္အစစ္မွာ။ အုတ္မဟာရံတံတိုင္း ကာထားေသာ။ ေရကန္ငယ္ကို ဆိုလိုသည္။ အမွတ္ ၂၇ လည္းရွု။]
၂၇။ တိကုန္ဘုရားျကီးေျမာက္ဘက္ေစာင္းတန္းအဆင္း။
ေရကန္ကို ေသြးေဆးကန္ ေခၚျခင္းသည္ မဟုတ္။ နိမ့္ယွိုင္းေသာ ရွိုျကီးကို
ကန္ေဘာင္ အေရွ႕ဘက္က ဆည္းကာထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ၎ကန္ျကီး ေျမာက္ဘက္ကုန္းသည္။
ေရွးက ကုႆိဿနာရံုဘုရား တည္ထားလ်က္ ယွိသည္။ ကုႆိနာရံုျကီးကုန္း။
၎အေနာက္ဘက္က။ ကုႆိနာရံုကေလးကုန္းဟု ေခၚတြင္လ်က္ ယွိသည္။ ယခု ဆင္ကုန္း
ေခၚၾကသည္။ ေသြးေဆးကန္အစစ္မွာ။ အုတ္မဟာရံတံတိုင္း ကာထားေသာ။ ေရကန္ငယ္ကို
ဆိုလိုသည္။
ကိုးကား။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးတြင္ ေရွးျမန္မာမင္းတို႔ လက္ထက္ေတာ္အခါက ၿမိဳ႕၏အေျခအေန ရပ္စုရပ္ကြက္တို႔ တည္ရွိသည္ကို ေဖာ္ျပျခင္းအေၾကာင္း၊ ေမွာ္ဘီဆရာသိိန္း၊ JBRS
ေျပာရရင္ သိၾကားမင္းေတြ၊ မာတလိေတြ၊ ဝိသႀကံဳေတြလည္း အိႏၵိယက ဂႏၴဝင္ ဘာသာေရးဝတၳဳေတြ အေတာ္ေလး ဖတ္ခဲ့ဖူးလို႔ အယံုအၾကည္လည္း သိပ္မရွိပါဘူး။ အဲဒီအတြက္ သိၾကားမင္း လာေဆးခပ္တယ္ ဆိုတဲ့ဟာကိုလည္း မယံုၾကည္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အေထာက္အထားကို ယူတဲ့အခါ စာထက္၊ ေပထက္၊ ေက်ာက္ထက္ ပါတဲ့ဟာမ်ားကိုသာ ပညာရွင္မ်ား ဂရုျပဳၾကတာမို႔ ဟိုးေရွးႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀ ေလာက္က ေရးခဲ့တဲ့ ေမွာ္ဘီဆရာသိန္းႀကီးစာနဲ႔ အခုေနာက္ပိုင္း လူေတြ တလြဲထင္ေနၾကတာကို ယွဥ္တြဲ ေလ့လာေစခ်င္တာပါပဲ။ အနည္းဆံုးေတာ့ ဘာလို႔ေသြးေဆးကန္ ေခၚရတာလဲဆိုတဲ့ အေၾကာင္းထက္ အခုျမင္ေနၾကတဲ့ ကန္ႀကီးက တကယ့္ေသြးေဆးကန္ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာေလာက္ေတာ့ သိရတာေပါ့။ (မွတ္ခ်က္။ တခ်ိဳ႕လည္း ေသြးေတြ ေခ်းေတြ ေဆးရင္ေတာ့ ေဆးခဲ့ၾကမွာေပါ့ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာ မူလရင္းျမစ္ကေန ဘယ္သို႔ဘယ္ပံု ေျပာင္းလဲသြားတတ္ပံုေလးပါ)
၅၀။ ေသြးေဆးကန္ ေခၚတြင္သည္မွာ။ သိဂၤုတၱရကုန္းေတာ္ကို။ ဥကၠလာပမင္းျကီးနွင့္တကြ။ ဘုရားတည္ရန္ ေတာခ်ံဳမ်ားကို သုတ္သင္ယွင္းလင္းျကရာ။ ဗိုလ္ေျခတို႔ ဖ်ားနာျကေသာေျကာင့္။ ၎ဖ်ားေသာ ေဝဒနာတို႔မွ။ ပေပ်ာက္ရန္။ သိျကားမင္းက ေရကန္ဖန္ဆင္း၍ ေသြးေဆးမ်ားကို ခတ္ထားေလသည္။ ၎ကန္ကေရကို ဗိုလ္ေျခတို႔ သံုးေသာက္ျကရသျဖင့္။ အဖ်ားေဝဒနာ ကင္းယွင္းျကေလသည္။ ၎ကန္ကို ေသြးေဆးခတ္သည္ကို စြဲး၍။ ေသြးေဆးကန္ေခၚတြင္ေျကာင္း ေျပာျကသည္။ ယုတၱိယွိလွ၏။ ဘုရားသမိုင္းတြင္မဆို။ တလိုင္းဘာသာမဟုတ္။ ျမမဿၼာဘာသာ ေခၚတြင္ေလသည္။ [မွတ္ခ်က္။ ယင္းေသြးေဆးကန္ ဆိုသည္မွာ ယခု သိမွတ္ေနျကေသာ ေရႊတိဂံုဘုရား အေရွ႕ေျမာက္မုခ္ အာဇာနည္ဗိမာန္နားမွ ကန္ျကီး မဟုတ္ေခ်။ ေသြးေဆးကန္အစစ္မွာ။ အုတ္မဟာရံတံတိုင္း ကာထားေသာ။ ေရကန္ငယ္ကို ဆိုလိုသည္။ အမွတ္ ၂၇ လည္းရွု။]
၂၇။ တိကုန္ဘုရားျကီးေျမာက္ဘက္ေစ
ကိုးကား။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးတြင္ ေရွးျမန္မာမင္းတို႔ လက္ထက္ေတာ္အခါက ၿမိဳ႕၏အေျခအေန ရပ္စုရပ္ကြက္တို႔ တည္ရွိသည္ကို ေဖာ္ျပျခင္းအေၾကာင္း၊ ေမွာ္ဘီဆရာသိိန္း၊ JBRS
ေျပာရရင္ သိၾကားမင္းေတြ၊ မာတလိေတြ၊ ဝိသႀကံဳေတြလည္း အိႏၵိယက ဂႏၴဝင္ ဘာသာေရးဝတၳဳေတြ အေတာ္ေလး ဖတ္ခဲ့ဖူးလို႔ အယံုအၾကည္လည္း သိပ္မရွိပါဘူး။ အဲဒီအတြက္ သိၾကားမင္း လာေဆးခပ္တယ္ ဆိုတဲ့ဟာကိုလည္း မယံုၾကည္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အေထာက္အထားကို ယူတဲ့အခါ စာထက္၊ ေပထက္၊ ေက်ာက္ထက္ ပါတဲ့ဟာမ်ားကိုသာ ပညာရွင္မ်ား ဂရုျပဳၾကတာမို႔ ဟိုးေရွးႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀ ေလာက္က ေရးခဲ့တဲ့ ေမွာ္ဘီဆရာသိန္းႀကီးစာနဲ႔ အခုေနာက္ပိုင္း လူေတြ တလြဲထင္ေနၾကတာကို ယွဥ္တြဲ ေလ့လာေစခ်င္တာပါပဲ။ အနည္းဆံုးေတာ့ ဘာလို႔ေသြးေဆးကန္ ေခၚရတာလဲဆိုတဲ့ အေၾကာင္းထက္ အခုျမင္ေနၾကတဲ့ ကန္ႀကီးက တကယ့္ေသြးေဆးကန္ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာေလာက္ေတာ့ သိရတာေပါ့။ (မွတ္ခ်က္။ တခ်ိဳ႕လည္း ေသြးေတြ ေခ်းေတြ ေဆးရင္ေတာ့ ေဆးခဲ့ၾကမွာေပါ့ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာ မူလရင္းျမစ္ကေန ဘယ္သို႔ဘယ္ပံု ေျပာင္းလဲသြားတတ္ပံုေလးပါ)
No comments:
Post a Comment