ကၽြန္ေတာ့္ဆီလာလည္ၾကေသာ သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြမ်ားကို အၿမဲၾကိဳဆိုလ်က္ပါ...ကၽြန္ေတာ္မွားတာေလးေတြ ေတြ႔ရင္လည္းခြင့္လြတ္ၾကပါ..ေက်းဇူးတင္ပါတယ္...(စိုင္းေလး)

Monday, September 10, 2012

ပရိုင္းမိတ္တစ္ေယာက္၏ ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္ (ပထမပိုင္း)


၀တၳဳေတြဖတ္ခ်င္သူေတြအတြက္ပါ....
 [ဘီစီ ၉၀၀၀ ခန္႔]
ေက်ာက္ဂူႀကီးထဲတြင္ စိုစြတ္ထိုင္းမႈိင္းၿပီး စိမ့္ေနသည္။ သို႔ရာတြင္ အျပင္မွာထက္စာလွ်င္ေတာ့ ေႏြးေႏြးေထြးေထြးရွိေသးသည္ဟု ဆိုရမည္။ အေၾကာင္းမွာ ေက်ာက္ဂူ၏ေထာင့္တစ္ေထာင့္တြင္ မီးေငြ႕ေငြ႕ႏွင့္ မီးဖိုကေလးတစ္ခုရွိေနေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္၏။

    ဒီေနရာကို ရွာေဖြေတြ႕ရွိခဲ့ျခင္းသည္ သူတို႔အုပ္စုအဖို႔ ကံေကာင္းျခင္းပင္ျဖစ္၏။ တစ္နည္းအားျဖင့္ေတာ့ ေတာေစာင့္ေတာင္ေစာင့္ နတ္ဘုရားတို႔၏ ကူညီမႈိင္းမမႈေၾကာင့္ျဖစ္၏။
    သူတို႔သည္ ေတာေစာင့္နတ္ဘုရားကို သမင္တစ္ေကာင္ႏွင့္ ပူေဇာ္ၿပီးေနာက္ အမဲလိုက္ရာ ထူးထူးျခားျခား ဆူၿဖိဳးေသာဆတ္ႀကီး တစ္ေကာင္ကို ရရွိသည္။ ထိုဆတ္ႀကီး၏ေသြးျဖင့္ ေတာင္ေစာင့္နတ္ကို ပူေဇာ္သည္။ မၾကာမီမွာပင္ ဒီဂူႀကီးကို ရွာေဖြေတြ႕ရွိခဲ့ၾက၏။
    ဂူႀကီးသည္ သူတို႔အုပ္စု ေကာင္းစြာေနေလာက္သည္အထိ က်ယ္၀န္းသည္။ ဂူ၏ေနာက္ဘက္ခပ္က်က်မွာလည္း ေလႏွင့္ အလင္းေရာင္၀င္ႏိုင္ေသာ အမိုးေပါက္တစ္ခုရွိေသးသည္။ ဂူ၏အေနအထားမွာ ေက်ာက္ေတာင္ကုန္းတစ္ခု၏ အထက္ပိုင္းက်က်မွာျဖစ္၏။ ဂူေပါက္၀အနီးတြင္ ေက်ာက္စြန္းႀကီးတစ္ခုက သဘာ၀အေလ်ာက္ကြယ္ေနေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ေတာင္ေၾကာတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ခ်ဳံပုတ္မ်ား ထူထပ္စြာေပါက္ေရာက္ေနေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း သူတို႔ေနရာကို ရန္သူအုပ္စုမ်ားအလြတ္တကူမျမင္ႏိုင္။
    ဒီေနရာကို ရွာမေတြ႕ခင္ကဆိုလွ်င္ သူတို႔ ေတာ္ေတာ္ဒုကၡေရာက္ခဲ့၏။ မိုးေတြ သည္းထန္စြာရြာေသာအခါ ေနထြက္ရာဘက္ ယြန္းယြန္းဆီမွ ေလေအးမ်ား တိုက္ခတ္လာေသာအခါ အလူးအလဲခံၾကရ၏။ သစ္ပင္ႀကီးေတြေအာက္မွာ ခိုေအာင္းျခင္း၊ ေလကြယ္သည့္
ေက်ာက္ေတာင္ၾကားမွာ ပုန္းကြယ္ျခင္းျဖင့္ ကာကြယ္ခဲ့ရ၏။ သို႔တိုင္ေအာင္ လူအခ်ဳိ႕မွာ ထိုဒဏ္ေၾကာင့္ ေသဆံုးခဲ့ၾကရ၏။
    သူတို႔အုပ္စုမွာ ရာသီဥတုဒဏ္၊ သားရဲေကာင္မ်ား အလစ္၀င္ဆြဲသည့္ဒဏ္ေၾကာင့္ လူဦးေရေလ်ာ့ပါၿပီး တစ္စတစ္စ အင္အား နည္းလာခ်ိန္တြင္ ဒီဂူႀကီးကို ရွာေတြ႕ခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။
    ခုေတာ့ ဒီဂူႀကီးထဲမွာ လံုလံုၿခံဳၿခံဳ စိတ္ခ်လက္ခ် အိပ္စက္ႏိုင္ၾကၿပီျဖစ္၏။
                        * * *
    မီးဖိုေရွ႕တြင္ လူငယ္တစ္ဦးထိုင္ေနသည္။ သူသည္ မီးဖိုထဲမွ မီးက်ီခဲမ်ားအေျခအေနကို မၾကာခဏ ဂရုစိုက္ၾကည့္သည္။ လိုအပ္လွ်င္ ထင္းစမ်ား ထပ္ထည့္ၿပီး ေလႏွင့္မႈတ္ေပးသည္။ တစ္ခါတစ္ခါ အေျခာက္လွမ္းထားေသာ တိရ စၦာန္အရိုးတစ္ေခ်ာင္းတေလထည့္ေပးသည္။
    အုပ္စုထဲမွ တျခားလူေတြက အမဲလိုက္ဖို႔ထြက္သြားၾကသည္။ သူကေတာ့ ဒီေန႔ဂူေစာင့္ဖို႔ တာ၀န္က်သျဖင့္ က်န္ေနခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။ အထူးသျဖင့္ မီးဖိုကို ေစာင့္ၾကည့္ဖို႔ျဖစ္၏။
    သူတို႔အုပ္စုသည္ မီးကို အသံုးျပဳတတ္ေနၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း မီးေမႊးသည့္အတတ္ပညာကို မရရွိေသး။ ေတာမီးေလာင္ကၽြမ္းရာမွ မီးကူးယူႏိုင္ေၾကာင္းကိုေတာ့ သိသည္။ သို႔ရာတြင္ ေတာမီးဆိုသည္မွာ ေတာေစာင့္နတ္ဘုရား အလိုမက်၍ ေဒါသ ထြက္ရာမွ ေပၚေပါက္လာျခင္းျဖစ္၍ ထိုမီးကို မယူရဲရံုမက ေ၀းရာသို႔ပင္ ေျပးၾကရ၏။
    ထို႔ေၾကာင့္ တျခားအုပ္စုတစ္စုေမြးထားေသာ မီးဖိုတစ္ခုကို လုယူခဲ့ရ၏။ ထိုအေၾကာင္းကို သူ ေကာင္းေကာင္း အမွတ္ရသည္။
    ႏွင္းေတြ အလြန္က်ေသာ နံနက္ခင္းတစ္ခုမွာျဖစ္၏။ ခိုက္ခိုက္တုန္ေအာင္ ခ်မ္းလွသည္။ ဘယ္ေလာက္ခ်မ္းလိုက္သလဲဆိုလွ်င္ မနက္အိပ္ရာက ႏုိးေသာအခါ အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္ေသာ အဘိုးႀကီးတစ္ေယာက္ကို ႏႈိးလို႔မရေတာ့။ ညက အေအးဒဏ္ေၾကာင့္ ေသြးခဲၿပီး အသက္ထြက္သြားခဲ့ရျခင္းျဖစ္၏။
    ထိုအဘိုးႀကီး၏အေလာင္းကို ေတာင္ၾကားထဲမွာ သြားစြန္႔ပစ္ရန္ ထြက္လာၾကရင္း တစ္ေနရာမွာ မီးခိုးတလူလူေတြ႕လိုက္ရ၏။ သစ္ပင္ေတြကြယ္ၿပီး ေခ်ာင္းၾကည့္လိုက္ေတာ့....
    လူတစ္စုသည္ မီးဖိုေလးကို ၀ိုင္းထိုင္ၿပီး မီးလႈံေနၾက၏။ မိမိတို႔အုပ္စုေခါင္းေဆာင္၏မ်က္ႏွာသည္ တင္းမာလာ၏။ သူက လက္ေျမွာက္ အခ်က္ေပးလိုက္ေသာအခါ အသံနက္ႀကီးမ်ားျဖင့္ ေအာ္ဟစ္လိုက္ၿပီး မီးဖိုေဘးကအုပ္စုဆီသို႔ တစ္ဟုန္ထိုး ေျပး၀င္တိုက္ခိုက္ၾကေလ၏။ မီးဖိုပိုင္ရွင္အုပ္စုကလည္း အျပင္းအထန္ခုခံၾကသည္။ သို႔ရာတြင္ အငိုက္မိသြားေသာေၾကာင့္ မၾကာခင္မွာပင္ အားလံုးအသတ္ခံလိုက္ရ၏။
    မီးဖိုကိုလည္း သိမ္းပိုက္ရရွိခဲ့သည္။ ထိုတိုက္ပြဲတြင္ သူတို႔ဘက္မွလည္း လက္တစ္ဖက္၏လက္ေခ်ာင္းမ်ားအေရအတြက္မွ်ရွိေသာလူမ်ား က်ဆံုးခဲ့ရသည္။
    ဒီလို ခက္ခက္ခဲခဲရယူခဲ့ရေသာေၾကာင့္ ဒီမီးဖိုေလး ေသမသြားေအာင္ တစ္ေယာက္ေယာက္က အၿမဲေစာင့္ၾကည့္ၿပီး မီးထိုးေပးေနရ၏။ မီးေသသြားခဲ့လွ်င္ ေနာက္ထပ္ျပန္ေမႊးဖို႔မလြယ္ေတာ့။ အကယ္၍ မေတာ္တဆမီးေသသြားခဲ့လွ်င္ မီးဖိုေစာင့္ရန္ တာ၀န္က်သူအတြက္ အျပစ္ဒဏ္မွာ ေသဒဏ္မွတစ္ပါး အျခားမရွိ။
    ထို႔ေၾကာင့္ လူငယ္သည္ မီးလည္းမေသေအာင္ ထင္းလည္း သိပ္မကုန္ရေအာင္ ခ်ိန္ဆ၍ မီးထိုးေပးေနရ၏။ တစ္ခ်က္ တစ္ခ်က္ ဂူေပါက္၀ဘက္သို႔ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္တတ္သည္။
    အျပင္မွာ ေတာ္ေတာ္ေအးေနမွာေသခ်ာသည္။ ဂူေပါက္၀မွ ေ၀့ကနဲ၀င္လာတတ္ေသာေလက စိမ့္ကနဲ ျဖစ္ ျဖစ္သြားေစ၏။ ဒါေတာင္ မီးဖိုမွအပူေငြ႕ရွိေနလို႔။
    လူငယ္၏ ကိုယ္ေအာက္ပိုင္းကို ဒရယ္သားေရႏွင့္ပတ္ၿပီး အနားမ်ားကို ငါးရိုးမ်ားႏွင့္ထိုးသီထား၏။ ကိုယ္အေပၚပိုင္းကေတာ့ ပလာက်င္းေနသည္။
    အုပ္စုစည္းကမ္းအရ ကိုယ္တိုင္ တိုက္ခိုက္သတ္ျဖတ္ေသာ သားေကာင္၏သားေရကို ကိုယ့္ဘာသာ ၀တ္ဆင္ခြင့္ရွိ၏။ သူသည္ ဒရယ္ႀကီးတစ္ေကာင္ကို ရရွိခဲ့ဖူးသည္။ သို႔တိုင္ေအာင္ ကိုယ္ေအာက္ပိုင္းအတြက္သာယူၿပီး က်န္ေသာသားေရကို တစ္စံုတစ္ေယာက္အား ရက္ေရာစြာေပးခဲ့၏။ ထိုတစ္ေယာက္ကား...
    မီးဖိုကေလးက တေငြ႕ေငြ႕ေလာင္ေနသလို သူ႕ရင္ထဲမွာလည္း ရမၼက္မီးက ေလာင္ၿမိဳက္ေန၏။
    သူသည္ အုပ္စုထဲမွ ဆံပင္နီနီႏွင့္ မိန္းကေလးကို တပ္မက္ေနမိ၏။ မိန္းကေလးသည္ အရြယ္ေရာက္ၿပီးကတည္းက ဘယ္ေယာက်္ားေလးႏွင့္မွ် မတြဲေသး။ အုပ္စုထဲမွ အျခားေယာက်္ားပ်ဳိမ်ားကိုလည္း ခပ္ေရွာင္ေရွာင္ေနေလ့ရွိ၏။ ခ်ဥ္းကပ္လာသူမ်ားကိုလည္း ခပ္ထန္ထန္တံု႔ျပန္တတ္သည္။
    အၾကမ္းဖက္အႏိုင္က်င့္လို႔လည္း မရ။ မိန္းကေလးက အလြန္သန္စြမ္းသည္။ အသတ္အပုတ္လည္း ကၽြမ္းက်င္သည္။ ေတာ္ရံု ေယာက်္ား တစ္ေယာက္ဆိုလွ်င္ ကိုင္ေပါက္ပစ္လိုက္ႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူ႕ကို အားလံုးကလန္႔ၾကသည္။
    ဒီေန႔ေတာ့ လူငယ္အတြက္ ကံေကာင္းသည္ဟု ဆိုရမည္။ မီးဖိုကို ဂရုစိုက္ေသာေၾကာင့္ မီးနတ္ဘုရားက မစေလသားမသိ။ ဆံပင္နီ မိန္းမပ်ဳိသည္လည္း သူ႕လိုပင္ ဂူကိုေစာင့္ဖို႔ တာ၀န္က်ေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္၏။ ယခုမိန္းမပ်ဳိသည္ ထင္းေျခာက္မ်ားေကာက္ရန္ ထြက္သြားသည္။ မၾကာခင္ ျပန္ေရာက္လာလိမ့္မည္။
    လူငယ္သည္ အခြင့္အေရးကို လက္လြတ္မခံခ်င္။ သို႔ရာတြင္ မိန္းမပ်ဳိကို ဘယ္လိုစရမွန္းမသိဘဲျဖစ္ေန၏။ အၾကမ္းနည္းကို သံုးလို႔ေတာ့မျဖစ္။ ၾကမ္းလည္းမၾကမ္းရဲ။ သူ၏တပ္မက္မႈကို မိန္းကေလးသိေအာင္ ဘယ္လိုျပရပါ့မလဲ ေတြးရင္း မီးဖိုေဘးကမီးေသြးခဲတစ္ခုကိုယူ၍ ဂူနံရံေပၚမွာ ဟိုျခစ္ဒီျခစ္ ျခစ္ေနမိ၏။
    ေနာက္ေတာ့ သူ႕ရင္ထဲကခံစားမႈမ်ားသည္ ရုပ္ပံုမ်ားအျဖစ္သို႔ေျပာင္းလဲသြား၏။ ေယာက်ာ္းတစ္ေယာက္ႏွင့္ မိန္းမတစ္ေယာက္တို႔ လက္တြဲေနသည့္ပံုတစ္ပံုကို နံရံေပၚမွာ အလိုအေလ်ာက္ေရးဆြဲေနမိေလသည္။
    မိန္းကေလး၏ပံုကို အျပင္ကအတိုင္းျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားဆြဲသည္။ ေျမနီမႈန္မ်ားကို အရည္ေဖ်ာ္၍ ဆံပင္ေနရာမွာသုတ္သည္။ သစ္ေခါက္ေတြေသြးၿပီး အသားေရာင္ျခယ္သည္။ ျပာမ်ားယူ၍ သုတ္သည္။ သူသည္ ပံုဆြဲျခင္းအလုပ္ကို စိတ္၀င္စားေနသျဖင့္ မီးဖိုကေလးကုိေတာင္ ေမ့ေနမိ၏။
    ပံုကို ရႏိုင္သမွ် အေရာင္ေတြျခယ္ၿပီးေတာ့ ေက်နပ္စြာၾကည့္ေနသည္။ ေလေအးတစ္ခ်က္၀င္လာသျဖင့္ စိမ့္ကနဲျဖစ္သြား၏။ ထိုအခါက်မွ မီးဖိုကိုသတိရၿပီး ထိတ္ထိတ္ျပာျပာလွည့္ၾကည့္သည္။
    သူ အံ့ၾသသြား၏။ မီးဖိုေဘးမွာထိုင္ေနေသာ မိန္းမပ်ဳိကို ေတြ႕လိုက္ရေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္၏။ မိန္းမပ်ဳိသည္ သူ ပံုဆြဲေနတုန္း တိတ္တဆိတ္ေရာက္ရွိလာၿပီး မီးဖိုကို ဆက္လက္ၾကည့္ရႈေပးထားျခင္းျဖစ္၏။
    မိန္းမပ်ဳိက ထရပ္လိုက္ၿပီး သူ႕အနားသို႔ေလွ်ာက္လာသည္။ နံရံေပၚကပံုကို ေသခ်ာစြာစူးစိုက္ၾကည့္သည္။ နံရံေပၚက မိန္းကေလးပံုကို လက္ညွိဳးႏွင့္ေထာက္သည္။ ၿပီးေတာ့ သူ႕ရင္ပတ္ကို ပုတ္သည္။ ထို႔ေနာက္ လူငယ္ကိုၾကည့္ၿပီး ေခါင္းညိတ္ျပသည္။ လူငယ္က မိန္းမပ်ဳိ၏လက္ကို လွမ္းကိုင္သည္။
    မီးဖိုထဲမွမီးညြန္႔တစ္ခု လူးလြန္႔တက္လာသည္။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္၏မ်က္ႏွာေပၚတြင္ မီးေရာင္ဟပ္ၿပီး မ်က္လံုးမ်ားက တလက္လက္ ေတာက္ပေနၾကေလသည္။
                        * * *
[ေအဒီ ၁၁၁၂ ခန္႔]
    ၿဂီ နေမာဗုဒၶါယ
ဘုရားသခင္သာသနာ အႏွစ္တစ္ေထာင္ေျခာက္ရာ ႏွစ္ဆယ့္ရွစ္ႏွစ္လြန္ေလႀကီးရကား...
    ဤ အရိမဒၵာနပူရျပည္၌ လုလင္တစ္ေယာက္ေသာကား ငျပည့္မည္၏။ ထုိလုလင္လည္း အိုပန္းႏုကို ေမတၱာသက္တံု၏။ အိုပန္းႏုတမူလည္း ထိုေမတၱာကို မသိေလရကား ဤေမာ္ကြန္းကို ငါျပဳ၏။ အိုပန္းႏုလွ်င္ ဤေမာ္ကြန္းကိုျမင္ၿပီး၍၏။ ငါ့ေမတၱာအား တံု႔ေစသတည္း။
    ငျပည့္သည္ ေက်ာက္စာ၏ေနာက္ဆံုးစာလံုးကို ထြင္းထုၿပီးသြားေလၿပီ။ သူသည္ ဤေက်ာက္စာကို ရက္သတၱ တစ္ပတ္ ၾကာေအာင္  ျပဳလုပ္ခဲ့ရ၏။ သူသည္ ေက်ာက္စာထြင္းသည့္အလုပ္ကို ကၽြမ္းက်င္သူတစ္ေယာက္မဟုတ္။ ဒီအလုပ္မ်ဳိး သီးသန္႔လုပ္သည့္ ပ်ဴလူမ်ဳိးတို႔၏ရြာမွာ အခေပးၿပီးထြင္းထုခိုင္းလွ်င္ေတာ့ ရသည္။ သို႔ရာတြင္ ယခုကိစၥမ်ဳိးက တျခားလူေတြသိလို႔ေကာင္းေသာအရာမဟုတ္။ ထို႔ျပင္ အိုပန္းႏုကိုေပးဖို႔ ေက်ာက္စာသည္ မိမိကုိယ္တိုင္၏ လက္ရာျဖစ္ေစခ်င္၏။
    ထို႔ေၾကာင့္ သူ႕ဘာသာပင္ ထြင္းထုခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။
    တကယ္ေတာ့ ေက်ာက္စာထြင္းရေသာအလုပ္သည္ မလြယ္ကူ။ အလြန္လက္၀င္သည္။ အခ်ိန္အဆလည္း အင္မတန္ အေရးႀကီးသည္။  မလိုအပ္ဘဲ ေက်ာက္သားေတြ ပဲ့ထြက္မကုန္ေအာင္ ဂရုစိုက္သည္။ အထူးသျဖင့္ အကၡရာေတြကို မက်ီးေစ့ပံုသ႑ာန္ျဖစ္ေအာင္ ထြင္းရသည္မွာ အေတာ္စိတ္ရွည္ရသည္။
    မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ေက်ာက္စာကေတာ့ ေရးထြင္းလို႔ၿပီးသြားေပၿပီ။ အခ်ိန္မီေအာင္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ႀကိဳးစားခဲ့ရသျဖင့္ လက္မ်ားပင္ ေပါက္ၿပဲၿပီး ေသြးစို႔ေန၏။
    ကိစၥမရွိ။ သူ႕အခ်စ္ကိုဖြင့္ဟျပႏိုင္ဖို႔သာ အေရးႀကီးသည္။ အိုပန္းႏုကိုခ်စ္ေသာ သူ၏အခ်စ္ကား တုရင္ေတာင္ထက္ ပို၍ႀကီးမားသည္။ တန္႔ၾကည္ေတာင္ထက္ ပို၍ျမင့္သည္။ အေၾကအရပ္မွလာေသာ ကုန္သည္အခ်ဳိ႕ေျပာျပသည့္ ပင္လယ္ဟုေခၚေသာ ေရအိုင္ႀကီးထက္ပင္ ပို၍က်ယ္ျပန္႔သည္။ ေရႊစည္းခံုဘုရားမွာ သစၥာျပဳ၀ံ့၏။
    ခက္ေနေသာအေၾကာင္းကေတာ့....
    သူသည္ ကြန္ေျပာက္ငယ္တစ္ခုမွ အမႈထမ္းလုလင္ကေလးမွ်သာျဖစ္ၿပီး အိုပန္းႏုကား သံပ်င္ႀကီး၏သမီးျဖစ္ေနျခင္းပင္တည္း။ အဆင့္တန္းခ်င္း အလြန္ကြာလွ၏။ ထိုမွ်မက သံပ်င္ႀကီးကလည္း အိုပန္းႏုကို ကလန္အရာရွိငယ္တစ္ဦးႏွင့္ လက္ဆက္ေပးရန္ စိတ္ကူးရွိေၾကာင္း သတင္းသဲ့သဲ့ၾုကားရ၏။
    အိုပန္းႏုသည္ သူ႕အေပၚ စိမ္းစိမ္းကားကားေတာ့မရွိ။ ေတြ႕မိဆံုမိသည့္အခါ ၿပံဳးၿပံဳးရယ္ရယ္ ႏႈတ္ဆက္တတ္သည္။ ခင္မင္လိုေသာဟန္လည္း ျပသည္။ တစ္ခုပဲရွိ၏။ မိမိကခ်စ္ေနေၾုကာင္း အိုပန္းႏုက မသိေသး။ ႏႈတ္ကဖြင့္ေျပာဖို႔လည္း မ၀ံ့ဘဲျဖစ္ေနရ၏။
တစ္နည္းနည္းႏွင့္သိေအာင္ေတာ့ ႀကံရမည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤေက်ာက္စာကို ထြင္းထုခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။
    ဒီေန႔ လျပည့္ေန႔ျဖစ္၏။ အိုပန္းႏုသည္ ေရႊစည္းခံုဘုရားပြဲသို႔ လာလိမ့္မည္။ အျပန္တြင္ ဤေက်ာက္စာကို ေပးလိုက္မည္ဟု ႀကံစည္ စိတ္ကူးထား၏။
    ေက်ာက္စာကို ေရျဖင့္စင္ၾကယ္စြာ ေဆးသည္။ ၿပီးေတာ့ နံ႔သာျဖဴရည္ျဖင့္ ပက္ဖ်န္းသည္။ ငေဆာင္ခ်မ္းဘက္သို႔ တာ၀န္ႏွင့္သြားစဥ္က တရုတ္ကုန္သည္မ်ားထံမွ၀ယ္ခဲ့ေသာ ပိုးဖ်င္စျဖင့္ရစ္ပတ္သည္။ မိမိကိုယ္တိုင္လည္း ၀တ္ေကာင္းစားလွ၀တ္သည္။
    ထို႔ေနာက္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုးကန္ေတာ့သည္။ ယေန႔ျပဳဖြယ္ကိစၥ ေအာင္ျမင္ပါေစေၾကာင္း ဆုေတာင္းသည္။
    "အတို႔ကၽြန္ ေရာက္ပါၿပီသခင္"
    ဘုရားကၽြန္ႏွစ္ေယာက္ေရာက္ရွိလာၿပီး သူ႕ကိုႏႈတ္ဆက္သည္။
    ေက်ာက္စာခ်ပ္ႀကီးသည္ အလ်ားႏွစ္ေတာင့္ထြာ အနံတစ္ေတာင္ႏွင့္ လက္ေလးသစ္ရွိ၏။ အေတာ္ေလးလံသည္။ မိမိကိုယ္တိုင္ သယ္ယူရန္မလြယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ နန္းဘုရားမွ ကၽြန္ႏွစ္ေယာက္ကို ၾကက္တစ္ေကာင္စီေပး၍ ငွားရမ္းခဲ့ရျခင္းျဖစ္၏။
    ေက်ာက္စာခ်ပ္ႀကီးကို ေလွ်ာ္ႀကိဳးျဖင့္ဆိုင္း၍ ဘုရားကၽြန္ႏွစ္ေယာက္က ေရွ႕ေနာက္ထမ္းသည္။ သူက ဦးေဆာင္ၿပီး ထြက္လာခဲ့သည္။ ခုဆိုလွ်င္ သူသည္ ေနာက္ပါအေျခြအရံမ်ားျဖင့္ တင့္တင့္တယ္တယ္ျဖစ္သြားေပၿပီ။
    ထေနာင္းပင္တန္းအၾကားရွိ မုဆိုးမတစ္ေယာက္တည္ခဲ့ေသာေစတီကေလးနားက ေစာင့္ရမည္။ ထိုေနရာက လူလည္းရွင္းသည္။ အရိပ္လည္းရသည္။ အိုပန္းႏုစီးလာေသာလွည္းေပၚတြင္ သူ႕အမိ ပါမလာေစႏွင့္ဟူ၍သာ ဆုေတာင္းရေပေတာ့မည္။
                        * * *
[ေအဒီ ၁၈၆၅ ခန္႔]
    အဖန္တစ္အုိးလည္းကုန္ေတာ့မည္။ ယြန္းခြက္ထဲက မန္းမေရြးလည္း ေျပာင္တလင္းခါေနၿပီ။ ေျပာင္းဖူးဖက္ေဆးေပါ့လိပ္ႀကီးလည္း တစ္၀က္က်ဳိးၿပီ။ ကြမ္းကလည္း တစ္ယာၿပီးတစ္ယာ စားရလြန္းသျဖင့္ လွ်ာေတြ၊ အာေတြေတာင္ ထံုးေပါက္ေနၿပီ။
    ဆရာဆင့္ကား ေရးလို႔မၿပီးေသး။ ဗ်စ္ရည္တစ္က်ဳိက္ေသာက္လိုက္၊ ေဆးေပါ့လိပ္ဖြာလိုက္၊ ေခါင္းကုတ္စဥ္းစားလိုက္၊ ေရးလိုက္ လုပ္ေနသည္။ ေစာင့္ရတာၾကာသျဖင့္ ပ်င္းရိၿငီးေငြ႕လာသည္။ ဆရာဆင့္ေရးသည့္ေတးထပ္က ေကာင္းမွေကာင္းပါ့မလားဟူ၍လည္း စိုးရိမ္စိတ္၀င္ေနမိ၏။
    ခုခ်ိန္မွာ ရဲစားဆီ ေတးထပ္ေရးပို႔သည့္ဓေလ့က အလြန္ေခတ္စားသည္။ ထိုကိစၥမွာ မင္းၾတားႀကီးက စတင္လိုက္ျခင္းျဖစ္၏။ မင္းၾတားႀကီးသည္ သူ၏မိဖုရားႀကီးသံုးပါးျဖစ္ေသာ စၾကာေဒ၀ီ၊ ဆင္ျဖဴမရွင္ႏွင့္ ရွင္သဲတို႔ကိုရည္၍ ေတးထပ္ကဗ်ာသံုးပုဒ္ကို ကိုယ္ေတာ္တိုင္စပ္ဆိုခဲ့သည္ဟု ဆို၏။
    ထိုအခါ ကေနာင္ကိုယ္ေတာ္ႀကီးကလည္း အားက်မခံဘဲ လိႈင္ထိပ္ေခါင္တင္မိဖုရားထံ ေတးထပ္ ေရးပို႔ျပန္သည္။ သူကေတာ့ စစ္မက္ေရးရာသာ ကၽြမ္းက်င္သူျဖစ္သျဖင့္ ကိုယ္တိုင္မေရးတတ္။ လက္သံုးေတာ္စာဆိုမ်ားကို ေရးခိုင္းရသည္။
    ဘုရင္က တစ္ခုခုလုပ္လွ်င္ လိုက္လုပ္တတ္ၾကသည့္ထံုးစံအတိုင္း မင္းသားငယ္မ်ားကလည္း သူတို႔မိဖုရားမ်ားထံေတးထပ္ပို႔ၾကသည္။ မိဖုရားေတြကလည္း အျပန္အလွန္ပို႔ၾကသည္။ ထိုမွတစ္ဆင့္ ေရႊနန္းေတာ္အသိုင္းအ၀ိုင္းသို႔ ကူးစက္သည္။ ထို႔ေနာက္ ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္တစ္ခုလံုး ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားၿပီး ေတးထပ္မွမေစလွ်င္ မိန္းမရႏိုင္ဖို႔ မလြယ္သေလာက္ျဖစ္သြား၏။
    ကဗ်ာစာဆိုမ်ားကလည္း လာဘ္လာဘ အလြန္ရႊင္ေသာကာလျဖစ္၏။ ကိုယ္တိုင္မေရးတတ္သူေတြက စာဆိုမ်ားကို ခ်ဥ္းကပ္ၾကရေသာေၾကာင့္တည္း။ ယခင္က ထန္းရည္ေတာင္ အႏိုင္ႏိုင္ အေၾကြးေသာက္ခဲ့ၾကရရွာေသာ ကဗ်ာစာဆိုတို႔မွာ ခုေတာ့ ျဗန္ဒီေလး တျမျမျဖစ္ေနၾကေလၿပီ။
                        * * *
    သူသည္ စေလဆရာဦးပုညဆီသို႔သြားဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ေသးသည္။ သို႔ရာတြင္ စေလဆရာသည္ ျမင္ကြန္းျမင္းခုန္တိုင္မင္းသား ညီေနာင္တို႔ကေျမွာက္စားထားသျဖင့္ စန္းပြင့္ေနေသာအခ်ိန္၊ ေရႊနန္းေတာ္အသိုင္းအ၀ိုင္းမွ မင္းသား၊ မင္းသမီး တို႔ ေစခိုင္းေသာ ေတးထပ္မ်ားကို လက္မလည္ေအာင္ ေရးေပးေနရေသာအခ်ိန္၊ ေရသည္ျပဇာတ္၊ ဆဒၵန္ဆင္မင္းျပဇာတ္တို႔ေၾကာင့္ တစ္ရွိန္ထိုး နာမည္ေက်ာ္ၾကားေနေသာအခ်ိန္။ ထိုမွ်မက ေဗဒင္ယၾတာလည္း တတ္ကၽြမ္းသျဖင့္ သူ႕အိမ္မွာ အၿမဲလိုလို လူစည္ကားေနတတ္၏။
    မိမိလိုၿမိဳ႕၀န္မင္း၏အိမ္ေတာ္သားမွ်သာျဖစ္သူအေနျဖင့္ ေတြ႕ခြင့္ရဖို႔ေတာင္မလြယ္။
    ထို႔ေနာက္ အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖေနထိုင္ရာ ျမင္းကုန္းတန္းရွိအိမ္သို႔ သြားသည္။ ဆရာေဖကိုေတာ့ ေတြ႕ခြင့္ရသည္။ သို႔ရာတြင္ ဆရာေဖက ေလာေလာဆယ္ တပယ္မင္းသားေရးခိုင္းသည့္ေတးထပ္ေတြ ေရးေနရသျဖင့္ မအားလပ္ေၾကာင္း၊ ၿပီးလွ်င္လည္း မကၡရာ မင္းသားႀကီးႏွင့္အတူ အင္း၀အုတ္ေက်ာင္းသို႔ လိုက္ပါသြားၿပီး ေပစာေတြ ကူးယူေလ့လာရဦးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အလ်င္လိုလွ်င္ေတာ့ မိမိ၏ တပည့္ရင္းျဖစ္သူ ေခတၱရာဆရာဆင့္ထံ သြားသင့္ေၾကာင္း လမ္းညႊန္လိုက္၏။
    သို႔ျဖင့္ ေဂါ၀ိန္ဆိပ္ကမ္းမွာဆိုက္ကပ္ထားေသာ အဂၤလိပ္ကုန္သည္သေဘၤာမွ ဗ်စ္ရည္တစ္အုိုး၀ယ္သည္။ ဆရာဆင့္ႀကိဳက္တတ္သည္ ဆိုေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ ဆရာကေတာ္ ေဒၚမယ္စိန္အတြက္လည္း ခါသာပိတ္အုပ္တစ္အုပ္ ယူသြားရေသးသည္။
                        * * *
    သူသည္ ၿမိဳ႕၀န္ကေတာ္၏တူမေလးကို ေမတၱာသက္၀င္ ခ်စ္ခင္ေနမိ၏။ သူက ၿမိဳ႕၀န္မင္း၏ပစားေပးျခင္း ခံရသူျဖစ္၍ သေဘာမတူမွာကိုေတာ့ ပူစရာမလို။ မိန္းကေလးက ေမတၱာတံု႔ျပန္ဖို႔သာ အေရးႀကီးသည္။
    သူ႕အေနျဖင့္ မိန္းကေလးကို ႏႈတ္ျဖင့္ခ်စ္ေရးဆိုရန္မွာ အသည္သားဆန္လြန္းသည္ဟု ထင္၏။ အထင္အျမင္ေသးစရာျဖစ္မည္။ ေရႊနန္းေတာ္အသိုင္းအ၀ိုင္းႏွင့္နီးစပ္သူပီပီ အမ်ားသူငါလို ေတးထပ္ေရးေပးမွ ေတာ္ေပမည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာဆင့္ထံ လာေရာက္အကူအညီေတာင္းရျခင္းျဖစ္၏။
                        * * *
    "အိမ္း...ၿပီးေတာ့ၿပီးသြားကၿပီ"
    ဆရာဆင့္က ေရရြတ္ရင္း သူရွိရာသို႔ ထလာသည္။
    "စိတ္ခ်ေပေရာ့ ေမာင္ရင္၊ ဒီေတးထပ္ကိုဖတ္ၿပီးရင္ မိန္းကေလးဟာ ေမာင္ရင့္ကို ေမတၱာမတံု႔ျပန္ဘဲ ေနႏိုင္မွာမဟုတ္ေပဘူးကြယ့္"
    ဟု ေျပာၿပီး ေပရြက္ကို လွမ္းေပး၏။ သူ ၀မ္းသာအားရ လွမ္းယူလိုက္သည္။
    "ဖတ္ၾကည့္လိုက္ပါဦးေလ"
    ဆရာဆင့္က တိုက္တြန္းသျဖင့္ သူ ဖတ္ၾကည့္လိုက္သည္။ ဖတ္ရင္းကပင္ ပီတိေတြ ျဖာေ၀လာေလေတာ့၏။
    "တဆိတ္ကယ္ ခ်စ္ပါ့
    လွစ္ဟလို႔ ေတာင္းပန္။
    ျဖစ္သမွ် အေၾကာင္းကံငယ္
    ေပါင္းရန္ျဖင့္ ရည္စူး။
    ဖူးစာရွင္ အစစ္မွန္လွ်င္
    အခ်စ္ျပန္ၾကားဖို႔ စိတ္ကူး"
                        * * *
[ေအဒီ ၁၉၀၈]
    "ေအာက္အီးအီးအြတ္"
    သက္ႀကီးေခါင္းခ်ၾကက္တြန္သံၾကားၿပီး မၾကာခင္ သူတို႔ေရာက္လာတတ္ၾကေလသည္။ သူတို႔ဆိုသည္မွာ ရြာထဲမွ ကာလသား လူပ်ဳိမ်ားျဖစ္၏။
    ရြာဓေလ့အရ လူႀကီးေတြ အိပ္ရာ၀င္ၿပီးလွ်င္ ကာလသားတုိ႔က အပ်ဳိရွိရာ အိမ္ေတြကို အလည္လာတတ္သည္။ အပ်ဳိေတြက ဗိုင္းငင္ရင္း ကြမ္း၊ ေဆးလိပ္တို႔ျဖင့္ ဧည့္ခံရသည္။
    ဒီအခ်ိန္မွာ ပံုတိုပတ္စေလးေတြ ေျပာၾက၊ ေနာက္ၾက၊ ေျပာင္ၾက၊ စကားထာ၀ွက္ၾကရင္း တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ အကဲစမ္းၾကသည္။ ထိုမွတစ္ဆင့္တက္ၿပီး ခ်စ္သူရည္းစားေတြျဖစ္ၾကသည္။ တခ်ဳိ႕ကာလသားေတြက်ေတာ့လည္း အိမ္တကာေလွ်ာက္ပါလ်က္လံုး၀မစြံဘဲ လူပ်ဳိသိုးႀကီးျဖစ္သြားသည္။
    မိန္းကေလးမ်ားအေနျဖင့္ မိမိတို႔ထံလာလည္ေသာ ကာလသားမ်ားကို မခ်စ္မႀကိဳက္ႏိုင္သည္ပင္ျဖစ္ေစ မလာပါနဲ႔ဟု တည့္တည့္ေျပာခြင့္မရွိ။ စကားေျပာရင္း မသိမသာသမ္းေ၀ျပျခင္း၊ ေဆးလိပ္အဆင့္သင့္လိပ္မထားျခင္း၊ ကြမ္းယာခိုင္းလွ်င္ ထံုးေပါက္ေအာင္
မ်ားမ်ားထည့္ေပးျခင္း စသည္တို႔ျဖင့္သာ ဥပယ္တမ်ည္ျဖင့္ မႏွစ္သက္ဟန္ျပရသည္။ ထိုအခါ တခ်ဳိ႕ကာလသားေတြက သေဘာ ေပါက္ၿပီး ေနာက္ရက္မွာ မလာေတာ့။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း ဘယ္လိုလုပ္လုပ္မရ။ မသိဟန္ေဆာင္ၿပီး ေန႔တိုင္းဇြတ္ႀကီးလာေနလွ်င္ အေတာ္စိတ္ညစ္ရသည္။
                    * * *
    ေဟာဒီေမာင္ႀကီးက်ေတာ့ တစ္မ်ဳိး။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က လိုလိုလားလား ဧည့္ခံေနပါလ်က္ မတုန္မလႈပ္ ေနႏိုင္လြန္းသည္။ ရိုးခ်က္၊
အခ်က္ကလည္း လြန္ပါေရာ။ အရင္တုန္းက တစ္ေယာက္တည္းေတာင္ မလာရဲ။ အေဖာ္တစ္ေယာက္ ႏွစ္ေယာက္ အၿမဲပါသည္။ ထိုအခါမွလည္း အေဖာ္ေတြကသာ စကားေဖာင္ေအာင္ေျပာသည္။ ေမာင္ႀကီးကေတာ့ ႏႈတ္ဆိတ္ပါဘိသနဲ႔။
    အတူပါလာသူထဲက တစ္ေယာက္တစ္ေလက ေမာင္ႀကီးေနပံုကို အားမရေတာ့ဘဲ..
    "ဗ်ဳိ႕ ကိုရင္... သစ္ငုတ္တို႔သာျဖင့္ အတက္ေတာင္ ေပါက္ေရာ့မယ္"
    ဟု ေျပာယူရ၏။
    ဒီေန႔ေတာ့ ထူးထူးျခားျခားတစ္ေယာက္တည္း ေပါက္ခ်လာ၏။ ဖြင့္ဟေျပာၾကားျဖစ္ေတာ့မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ရသည္။ ေန႔လယ္ကပင္ အိမ္ကို အပ်ဳိႀကီးေရာက္လာၿပီး ေမာင္ႀကီးအေၾကာင္းေတြ ေျပာသြားေသးသည္။ ေမာင္ႀကီးက အလြန္သေဘာေကာင္းေၾကာင္း၊ ရိုးသားေၾကာင္း၊ စကားမစပ္လုပ္ေျပာရင္း မိမိကိုလည္း လင္ေကာင္းသားေကာင္း ရေစခ်င္ေၾကာင္း သြယ္၀ိုက္၍ ေအာင္သြယ္သြားခဲ့သည္။ ထိုအခ်င္းအရာမ်ားကို ဆက္စပ္ၾကည့္လွ်င္ သိသာ၏။
    ခက္ေနတာက ေမာင္ႀကီးသည္ ခုခ်ိန္ထိ "လကလည္း သာလိုက္တာေနာ္"ဆုိေသာစကားကိုသာ မၾကာခဏ ေျပာသည္။ ေမးထားေသာစကားထာကိုလည္း မေျဖေသး။ "ကၽြန္းတံုး ေၾကာင္ေလွ်ာက္"ဆိုတာ ဘာလဲဟု ေမးထားခဲ့သည္။
    ေမာင္ႀကီးသည္ ပါးရည္နပ္ရည္ရွိလွ်င္ တစ္ခါတည္းေတာင္ အဆင္ေျပသြားႏိုင္သည္။ စကားထာ၏အေျဖမွာကိုက မိမိသေဘာထား ပါ၀င္ၿပီးျဖစ္ေန၏။
    သို႔ရာတြင္ ေမာင္ႀကီးသည္ ေခါင္းကုတ္လိုက္၊ အင္းကြက္ေတြထိုးထားေသာ လက္ေမာင္းကို ပြတ္လိုက္၊ အူေၾကာင္ေၾကာင္ လုပ္ေနေသးသည္။ စိတ္မရွည္ေတာ့သျဖင့္...
    "ကဲ..ေျပာေလ၊ ကၽြန္းတံုးေၾကာင္ေလွ်ာက္ဆိုတာ ဘာလဲ"
    ဟု ထပ္ၿပီးေလာေတာ့မွ လက္ဖ၀ါးႀကီးႏွစ္ဘက္ကိုပြတ္လ်က္...
    "ဟီး.. က်ဳပ္စိတ္ထင္ေတာ့ ထြန္တံုးေမာင္ေပ်ာက္လို႔ ဆိုလိုတာ ထင္သာပဲ"
    လက္ေမာင္းႏွစ္ဘက္ကို စိတ္ရွိလက္ရွိ ကိုင္ေဆာင့္ၿပီး ထုရိုက္လိုက္ဖို႔ပဲ ေကာင္းေတာ့သည္။
    ထိုစဥ္မွာ ထန္းရည္ေလးတေထြေထြႏွင့္ အိမ္ျပန္လာေသာ မိန္းကေလး၏ေမာင္ျဖစ္သူက ေမာင္ႀကီး၏အေျဖကို အမွတ္တမဲ့
ၾကားသြားသည္။ သူက ေမာင္ႀကီးဘက္ေတာ္သားေလ။ ဒီကိစၥကလည္း သူ ေျမွာက္ေပးခဲ့တာေပါ့။ ခုလည္း ေမာင္ႀကီးစကားထာ
အေျဖေပးပံုကိုၾကားၿပီး အားမလို အားမရျဖစ္သြားဟန္တူ၏။ နဖူးကို လက္၀ါးႏွင့္တစ္ခ်က္ရိုက္လိုက္ၿပီး...
    "အ လိုက္ န လိုက္တဲ့လူႏွယ္၊ ကၽြန္းတံုးေၾကာင္ေလွ်ာက္ ဆိုတာ လြမ္းတုန္း ေမာင္ေရာက္လို႔ ဆိုခ်င္တာဟ..ေယာက္ဖရ"
    ဟု အာေလးလွ်ာေလးႀကီးျဖင့္ လွမ္းေအာ္လိုက္ေလသတည္း။

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...